Monday, November 28, 2011

Arthur Christmas

Eller Arthur och den stora Julrushen som den heter på svenska.
Jag och Prinsessan var och såg denna i helgen, men det var ett litet speciellt arrangemang och förhandsvisning.
Filmen har egentligen inte premiär förrän den 2:a December men SF ordnade en förhandsvisning.
Men till skillnad från Normal så behövde man inte betala för sin biljett utan SF bjöd på biljetten om man hade med sig en Julklapp till ett värde av 50Kr.
Alla dessa julklapparna som samlades in kommer sen skänkas till barnhem i Estland och Lettland till barn som normalt inte får några Julklappar.
Så jag och Prinsessan köpte 2st supersöta och mjuka mjukishundar ganska stora, som vi slog in och tog med oss.
Till historien hör något som är riktig Julkänlsa enligt mig.
Jag upptäckte nämligen på lördag morgon att man kunde hämta sina biljetter redan den 21, dvs måndagen innan, så min första tanke var ju att jaha då är dom slut och allt som jag och Prinsessan hoppades på var över.
Men istället för att bara ge upp så ringde jag Bioklubben och frågade, och fick då veta att det finns 11 platser kvar.
Sagt och gjort vi körde direkt hemifrån in till Malmö, och ställde oss och köade, vi var då bland de första som stod i kön, Bara 2st Damer och en liten kille stod framför oss.
Jag förklarade för Prinsessan att vi kanske inte får biljetterna, men att vi ändå ska lämna Julklapparna oavsett.
Damerna framför oss hörde när Prinsessan stod och räknade och "hoppades" att vi skulle få biljetter.
Så kommer de som jobbar på biografen och öppnar och släpper in bara damerna och den lilla pojken, det visar sig att dom ska hjälpa till med Julklapps insamlingen.
När de sedan öppnar dörrarna för oss andra så kommer en tjej som jobbar på biografen bort till mig och Prinsessan, med 2st biljetter, då visar det sig att dessa damer hade hört Prinsessan och sagt till där inne att vi inte hade biljetter men att vi skulle få.
I mina ögon är det detta Julen handlar om, att hjälpa, att ställa upp och att inte bara tänka på sig själv!
dom kunde lika gärna bara gått in och gjort sitt, men istället så gjorde de det lilla extra som förgyllde Prinsessans dag och min med!
För er som inte sett Filmen, den var riktigt bra och kul, jag skrattade gott massa gånger! så jag kan definitivt rekommendera den

No comments:

Post a Comment