Tuesday, October 16, 2012

Varje förändring kommer med en ny möjlighet.

Idag kom så till slut beskedet, och det blev en chock, det var nog det enda scenarie som ingen av oss hade väntat sig, och det var verkligen en Worst case Scenario som inträffade.
Vi är 7 på vår avdelning inklusive chefen, och kvar blir han, som inte längre kommer bli chef, och en av oss.
Resten fick gå, dom totalt sopade bort hela vår avdelning och allt vi gör/har gjort.
jag var en av de som fick gå, vilket var chock nummer 2, och jag är inte helt överens på den fronten, har vissa frågor som börjar med varför.
Egentligen så är det inte så mycket att jag får gå som varför just jag får gå, kommer inte gå djupare in på det, men känns som vissa saker inte har skötts helt snygg och bra.
Dock har jag nu börjat snacka med mina "livlinor" för att se om det går finna någon typ av lösning, då jag egentligen inte vill Lämna Sony, jag tror starkt på företaget, definitivt på deras produkter, och de har de senaste 7åren blivit en del av mig och min personlighet.
jag har verkligen brunnit för dem.
så får se vad de kan öppna upp för möjligheter, sen har en del andra planer börjat ta form i mitt huvud.
Jag kommer vara kvar på företaget i 5 månader till för att avsluta allting som jag har liggandes på mig, vidare så har jag ytterliggare 4 månader säkrade med lön, så jag har 9 månader på mig att komma fram till en lösning, bygga upp en inkomst som motsvarar eller är större än min lön är idag.
Så med mig kommer det gå bra, dock är det tugnt idag, kommer förlora många nära vänner, personer som jag känner starkt för som jag varit med om så otroligt mycket med, och som gjort att oavsett hur tugnt jobbet varit så har det varit kul att gå till jobb, tack vare dom.

No comments:

Post a Comment