Thursday, December 15, 2011

Första dygnet med en äpple telefon

Då har jag kört med Iphone 4S nu i snart 1 dygn, så man har ju lekt runder mycket med den, och då jag tidigare haft en 3GS så är man ju rätt så hemma.
Och det är väl både på gott och ont, för det känns inte som det hänt så mycket på denna tiden från att jag hade den till 4Sen.
allt ser ut och fungerar som innan,
På de saker jag tycker är bra på den är att den är snabb, riktigt snabb, appar och allt jag gör händer direkt, detta vinner den stort på mot Android än så länge. Vidare så är den enkel, de flesta kan snabbt lära sig navigerar runt, för allting ligger framme.
SIRI är cool, jag erkänner, dock vet jag inte om det är nyhetens behag eller om jag verkligen skulle använda det på riktigt.
På det som jag stör mig på då jag är van Android användare är att var gång jag laddar ner en App så kastas jag ut på Skrivbordet igen och måste återigen starta appmarket för att kunna hämta fler, istället för att den sätter igång nedladdningen i bakrgrunden och låter mig vara kvar på den skärm jag befinner mig.
Jag stör mig på Tangentbordet som ALLTID visar VERSALER oavsett om jag skriver gemener eller versaler, detta föredrar jag på Android att den visar vad jag skriver, och jag tycker Android tangentbordet och det på SonyEricsson med wordprediction är grymt mycket bättre och snabbare, för jag behöver inte stava rätt för att det ska bli rätt.
Jag saknar att ha Widgets till enkla funktioner så som slå av och på BT och WiFi, och slippa in och harva i settings var gång jag vill göra detta.
Men det som är mitt största problem är, att Jag får den inte att plocka in min kontakter från Gmail hur jag än gör, om jag inte betalar för en App som fixar det till mig.
Samt att Exhange inte funkade som jag ville.
Så än så länge står det 1 - 0 till Android för mig.

No comments:

Post a Comment