Friday, November 9, 2012

mindre possitiv blogg....

Känner att jag behöver skriva av mig, har haft en mindre bra vecka, och det är inte alltid man orkar hålla skenet uppe.
Har varit mycket kämpande detta året känns det som, mycket som jag förlorat.
Jag har nästan alltid en väldigt possitiv attityd och det kommer lösa sig attityd, men även jag trillar ner ett par pinnhål ibland, denna veckan är en sådan.
Känns som just är inte är något som går min väg, jag har de senaste 4 åren kämpat med min ekonomi, aldrig haft ett överskott, utan väldigt ofta underskott, inkasso och även brev från kronofogden, dock har jag ALLTID lyckats lösa det i tid och inte fått någon prick, men det är inte så kul att under en längre tid behöve sortera bland räkningarna, att inte bara kunna skriva in dom, för då vet man att jag har inte till mat hela månaden eller kunna göra något med Michelle.
För en viktig del är att hon ska aldrig behöva veta att vi har det tufft.
utan istället kämpar jag på själv, detta året kändes det som det skulle börja vända, men så kommer en bunka tuffa smällar på kort följd nu i slutet på året, jag får skylle mig själv till viss del för dom men ändå, och nu står jag här utan tillräckligt för att ta mig igenom, denna månaden, och vet inte hur Julen ska lösa sig.
jag hatar detta, och så luskar jag fram lite extra som jag använder för att försöka öka inkomsten, så att det ska kunna lösa utgifterna, men så går det också åt skogen.
Ovanpå detta så har jag även detta året efter att vi insett att det inte kommer funka brutit upp min förlovning och är ännu en gång ensam, och jag tycker inte om att vara ensam, försöker verkligen ha något att göra alltid, så jag slipper vara själv i min lägenhet de veckor jag inte har Michelle, Michelle som är min solstråle, skulle göra allt för henne.
Slutligen så har jag förlorat det jobb jag älskar, på det företag som jag verkligen trivdes att jobba på, känns som man förlorat en del av sin identitet. Det är skittufft, viss jag vet att jag kommer lösa detta med, men man har tvivlena inom sig ändå, dom finns där.
Så denna veckan har jag sovit dåligt, det har inte gjort saken bättre, så just idag känns jag mig väldigt nere.
men det känns skönt att skriva av mig, och imorgon kommer det vara bra igen med mig, bara jag får sova!
tack för att ni lyssnar/läser!

No comments:

Post a Comment