Sunday, August 11, 2013

Besviken

Utan att gå in på detaljer eller personer, men jag har en stor nackdel med mig, det är om en person som jag trodde gott om, och som jag trodde var ärlig, sedan är på ett sätt när man talar med dom, eller till och med när de påpekar något till mig, jag svarar och man får tillbaka att det är ok då har vi rätt ut det.
Så senare får man se att de på en offentlig blogg, utan att använda namn eller liknande, totalt hänger ut, och sågar en vid knävecken, och inte bara mig personligen utan min dröm och vad vi pratat om.

Det som är min nackdel då är att jag kan älta om och om igen i mitt huvud, vad kunde jag gjort annorlunda, hur kan jag vända på detta så att vi kommer tillbaka till en positiv inställning mot varandra, helt enkelt vad krävs av mig för att personen ska tycka bra om mig igen. för jag har problem att inte vara omtyckt.....
kan ligga i att jag normalt alltid är mot andra som jag själv vill bli bemött, jag är alltid älskvärd och jag är van vid att bli omtyckt, för det är den personen jag är, jag är en person som blir omtyckt.

Men att vara trevlig och godta min ursäkt i vår privata diskussion, då jag bad om ursäkt, förklarade vad mm, och fick ett svar tillbaka med tack då är det ur världen, trevlig fortsatt helg mm.

för att en halv timme senare läsa detta blogginlägg som personen i fråga skrivit, och det var person inriktat, det inriktade sig och gick rätt på min dröm, och var avsett att skada mig, fanns ingen tvekan i det. det sårar, och är riktigt riktigt tråkigt, för personen i fråga kunde tagit tupp allt med mig, varit ärlig i sitt meddelande eller ännu bättre ringt mig, vi kunde pratat ut och rätt ut eventuella problem som personen har med mig

Nej nu har jag fått skriva av mig, hoppas på att det ska kännas bättre och att jag kan vara den bättre personen och släppa det.


1 comment:

  1. Det är ju den personen som förlorar på det. Ödsla inte din tid på personer som inte förtjänar dig. Det kan göra ont men det är värt det i slutändan.

    ReplyDelete