Thursday, August 8, 2013

min första vecka i Bod-e och jag är imponerad

Lite reflektioner efter första veckan i Bod-e programmet.

Det jag gillar mest är att jag är aldrig hungrig och kan ärligt säga att jag till och med känner mig piggare.
det är skönt att veta att jag kan äta riktigt portioner med bra mat, maten ser till och med riktigt god ut.
en normal Lågkaloridag ser ut så här för mig ungefär att jag börjar frukosten med en Bod-e Shake som jag gör på vatten för tillfället. sen vid kl 9 äter jag ett gäng rullar gjorda på ost och skinka, och ett salladsblad runt om, trodde det skulle vara lite tråkigt, men har blivit lite av en favorit.
Till lunch sedan så har det inte blivit den måltid de föreslår utan jag har köpt mat i vår Lunchrestaurang, dock så har jag satt ihopa den efter de kriterier som finns, dvs har kört halva eller lite mer med sallad, (tomater, gurka, sallad, pfefferonis. svamt mm mm) och Halva tallriken med protein, oftast kyckling eller liknande.
Samt 2 glas mjölk till detta.
Eftermiddagen sedan har jag kl 15 druckit en bod-r Burn, som ger viss mättnad och är riktigt god, och man piggnar även till lite av den. och till middag har det blivit det som Appen föreslår och som jag handlat hem för. Men även där samma princip, dvs Halva protein, Halva Sallad.
och de 2 högkolhydrat dagarna som jag haft än så länge har jag till Lunch och Middag lagt till lite rotfrukter som jag ugnsgrillat till min måltid, ca 1/4 dels tallrik med sådana.annars samma principer på mina måltider.
och slutligen strax innan sängdax har jag tagit en Bod-e Rest.

Hur jag gjort och gör med min träning är ett helt annat inlägg, så det tar vi senare.

Detta här har gjort mig som inte är tjock/överviktig eller liknande att jag ändå på de 3 mätställena totalt minskat 13 cm, jag har gått ner 1kg i vikt(tror att om jag inte tränat för att öka muskelmassan hade gått ner fler kg) men mitt mål är inte att gå ner i vikt, utan att gå ner i fett % som sagt. och det har jag gjort!!

så allt som allt är jag mycket nöjd
det enda jag kanske skulle lägga på den negativa sidan eller som jag är mindre nöjd med är att recepten känns lite krångliga att följa, de recepten i sig är det inget fel på eller rättare sagt maträtterna är det inget fel på,men så som recepten är skrivna så är de inte så enkla att följa. dock så tycker jag om att laga mat och tycker att jag lyckats bra ändå.

så alla ni som funderar på att prova, Ni har inget att förlora mer än Vikt och CM och allt att vinna.
vill ni veta mer så kolla in här http://tborglin.vemma.eu/bode/

No comments:

Post a Comment