Tuesday, December 6, 2011

Hur hade du gjort?

Vet inte riktigt hur jag ska hantera en situation, som uppstod igår.
vet helt inte om jag ska ta det på stort allvar eller om jag ska hantera det som något som barn bara säger till varandra.
Har ju dock märkt en tendens att denna lilla tjejen som det handlar om ofta säger saker för att såra Prinsessan men kallar sig ändå hennes vän och det är lite oroväckande tycker jag.
Just den situation som jag nu funderar över är ju att igår så åkte Prinsessans Mamma in till sjukhuset för det var dags för Prinsessans lillebror att komma (jag är inte skyldig) och Prinsessan var redan orolig, då hon ser och sett sin mamma få ont i magen, och hört om andra där barnet dött vid födseln, så hon var redan småledsen som det var.
Men denna "vännen" säger då till henne att Mamman kan dö när hon föder, så Prinsessan har gått och haft ont i magen hela dagen och varit orolig för sin mamma så klart. Saken blir inte bättre av att när jag hämtar henne på fritids och hon försöker ringa så svarar ju inte mamman, eftersom hon ligger på sjukhuset och inte får ha sin mobil igång, vilket är fullt förståligt!
Nu ska tilläggas att hon ringde lite senare på kvällen och berättade för Prinsessan om hennes lillebror och att allt gått bra.
Men det jag känner är att är denna elakhet något som tjejer gör mot varandra och ska man ta det för att de bara är så, eller ska man göra något åt det, borde jag prata med "vännens" mamma eller något sådant?
svår fråga tycker jag... Vad tycker du?

5 comments:

  1. Hej
    Hittade hit via FB.
    WTF?? säger jag bara, blev så arg på "vännen" som kan säga någonting sånt till en liten prinsessa. Hur tänker man då som vuxen??
    Ja du ska verkligen sätta dig ner och prata med "vännens" mamma och förklara för henne att det inte är okej med dig att hon säger så till din dotter.
    Hoppas att lilla prinsessan är okej nu och att hon är stolt storasyster istället.
    En bra blogg har du också..
    kramkram

    ReplyDelete
  2. Hej Trollmor
    har nu pratat i telefon med vännens mamma, och berättade vad som sagts och så.
    och Prinsessan mår hur bra som helst, räckte att jag pratade med henne så var det bra, och att hon sen fick prata med sin mor.

    ReplyDelete
  3. Hej!!
    Vad skönt för henne!, glad jag blir att höra det. Kommer att länka till din blogg från mig, tycker din blogg är så trevlig att läsa.
    kramkram

    ReplyDelete
  4. Man ska ju förbereda barnen på att de ska bli storasyster/storebror. inte riskerna med en förlossning:S

    Skönt att allt gick bra iallfall.

    Hoppas du får en trevlig jul=)

    KRAMIZ//Jenniey

    ReplyDelete
  5. @Jenniey and Trollmor
    tack så mycket, och ni får ha en trevlig Jul ni också!

    ReplyDelete