Thursday, December 1, 2011

2011/2012

2011 har Temat för året vara att överleva, kämpa vidare och hålla huvudet över vattenytan egentligen.
Efter skillsmässan så bodde jag kvar i huset medans min FD fru flyttade ut, och jag tog då större delen av Huslånen, samt även alla kostnader det innebar att bo i ett hus, dvs värme, vatten sophämtning, försäkringar mm mm. Detta tärde väldigt hårt på min ekonomi, och de krediter som jag har, där jag fick tulla på det mesta under de nästan 2 år som jag bodde kvar i huset.
Detta tynger väldigt hårt på min vardagsekonomi, och där är många månader då jag inte har pengar över eller ens pengar att betala alla räkningar med fortfarande pga att jag går och betalar alla dyra lån och krediter.
Att vi sedan sålde med förlust x2 gjorde ju inte saken bättre.
Men jag är inte personer som gnäller utan jag är och kommer alltid vara en överlevare, så jag kämpar på, det är 1,5 år sedan vi äntligen fick sålt och som jag nu har kämpat på.
Men jag har också tagit under denna perioden ett par viktiga steg för att kunna ändra detta förhållandet.
2012 ska temat vara komma på fötter och få tillbaka "profitability" som det så fint skulle heta på företagarspråk.
Jag ska med andra ord se över alla mina utgifter, gör en plan för att minska dessa, och även en plan att öka mina inkomster, dessa 2 delarna kommer göra att slutet på 2012 kommer se mycket bättre ut än vad 2011 har gjort.
Nu är det nya tider och nya tag som gäller!

No comments:

Post a Comment