Tuesday, December 27, 2011

Nyårslöften?

Vi närmar oss nu nyår och då är det dags för Nyårslöften, nytt år är nya möjligheter, nya kraftag nytt liv.
Varför är det så, är det så att man den 1/1 alltid behöver en nystart. varför inte ta en Nystart när man känner att man behöver en?
Jag lämnar inga nyårslöften, har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra, ett löfte är för många oftast bara en tanke.
Själv så ska jag denna veckan sätta mig ner med mina mål för 2012, Jag har sett styrkan i en ordentlig målsättning och själv gjort mindre sådana, och när man har de nedskrivna och en plan för hur man ska nå dem, då är det mycket lättare, än bara ett löfte som lämnas efter lite för mycket Champagne i kroppen när smällarna smattrar mot himmlen.
Så nästa års målsättning för mig har börjat ta form, och den består av ett antal stora punkter.
  1. Sänka/bli av med ett par av mina krediter/lån
  2. Träna tillbaka min kropp till tidigare nivå
  3. Familje mål
  4. Materiella Mål
  5. Mål för min Lägenhet
Dessa 5 punkterna ska sedan betas ner i exakta mål med datum och vad som ska vara klart till det datumet, samt en handlingplan för hur dessa ska uppnås.

Jag kan skarpt rekomendera er att göra likadant, ni kommer bli förvånade över vad ni kan åstadkomma och hur ert liv kan förändras bara genom dessa enkla stegen.

No comments:

Post a Comment