Friday, December 23, 2011

Vem snodde Julen?


Var är min Jul? jag älskar julen, älskar alla ljusen i fönstrena, stämmningen när man går upp på morgonen och det är vitt ute, alla julstjärnor glimmrar i fönstrena och allt som hör där till.
Men i år har jag inte fått någon Julstämmning alls, det är bara grått, trist och blött ute, har knappt sett en enda snöflinga, det spelar ingen roll att vi pyntat lite hemma, och verkligen försöker.
Har inte ens blivit att jag har en Gran i år.
Jag gör försök att få till lite stämmning genom att spela jullåtar hemma, men inte ens det funkar, jag tror det är Snöns som saknas, eller vi varje fall att slippa höstväder på Julen!!!
Får göra något åt det, detta är sista Julen som saknar Julstämning nästa år ska det vara ulltra jul hemma hos mig, om jag så måste åka till Kiruna och hämta ner snön självb ;)

Nästa sådan där Julsak är Julmusik. för mig är Julmusik något som lyffter upp en och är GLAD... man ska inte kunna deppa när man lyssnar på Julmusik, men för att lyckas med det så måste den vara glad och med lite fart.
tyvär verkar jag vara den enda på kontoret som tycker så, då Julmusiken som spelas här är lugn nästan sövande och "tråkigt" kyrkolåtar som går i sakta gemak. nej nu ändrar vi på det, Mer Jul..... Jag vill ha mer Jul!

för jag verkligen älskar Julen, det är familjens och kärlekens högtid för mig, därmed basta!

No comments:

Post a Comment