Tuesday, March 4, 2014

The pursuit of Happyness

Vad är lycka?
jag är lycklig, jag anser mig vara det, eller rättare sagt, jag är LYCKLIG för jag har bestämt mig att vara lycklig!
Men är lycka att ha någon att dela sitt liv med, det är det i varje fall om man ska tro på Hollywood, eller är lycka att ha pengar? jag tror lycka är väldigt personligt
Det är först de senaste månaderna för att vara exakt jag börjat inse att jag behöver inte jaga den, jag skapar den. jag har länge känt att jag måste ha kärlek, någon att dela mitt liv med för att vara lycklig.
Men jag har också under mina senaste förhållanden insett att detta är inte lycka, Lycka är friheten att själv få bestämma sin lycka.
För mig är det i varje fall att kunna ta varje dag som den kommer, känna det jag känner när jag känner det.

"Nothing can bring me down, if i dont let them to"

Jag berättade i mitt förra inlägg om en person som fick fart på mitt tänkande igen, och en sak som bland annat kommit ut av det kan enkelt sägas i en mening.

Nothing can change what i feel today, Not yesterday, Nor tomorrow.

endast jag själv kan ändra vad jag känner.

ojdå detta blev ytterliggare en massa ramblande och tankesladder, men just nu fungerar min hjärna såhär

Jag tänker leva mitt liv a quarter of a mile i taget.... för under den tiden kan jag vara precis den jag är, och göra det jag vill för stunden.
Jag tänker ta varje chans jag får till att leva idag, det är slut på att jaga efter någon annan för att göra mitt liv lyckligt, eller att fundera över om mina beslut igår var rätt eller fel.
Alla beslut jag tar är rätt beslut. för de tar mig till nästa steg i min resa.

Så lev nu!
Du lever endast idag.
http://24hoursofhappy.com/

No comments:

Post a Comment