Thursday, October 18, 2012

Nu har jag nog börjat landa

Gått igenom de flesta faserna, och det i ganska snabb följd.
Hunnit bli chockad, trodde definitivt inte jag skulle vara en av de som skulle få gå, och tydligen trodde ingen annan det i teamet heller.
Jag har hunnit vara arg, mycket för jag inte förstår varför en som varit där 2 år kortare tid än mig, och inte sysslar med vår kärnverksamhet, han har även varit där 1,5 år kortare än en av våra andra kollegor som började strax efter mig, och vi har varit med och byggt upp teamet och hur vi jobbar, samt är väldigt duktiga på det vi gör.
Men har släppt det, och idag tror jag inte jag skulle vilja den som blir ensam kvar och får ta skiten, för det kommer bli mycket skit.
Nu har jag börjat beta av möjligheterna som detta för med sig, jag har accepterat att detta har hänt, och börjat se framåt, jag kommer vara kvar 5 månader till innan min sista dag är där, på denna tiden ska jag fortsätta leverera mitt absolut bästa.
och efter det så ser vi vad som händer, men vissa ideer, och planer har redan börjat komma fram. Och jag vet med all säkerhet att detta kommer lösa sig och kanske till och med vara bland det bästa som kunnat hända, för framtida projekt.
Så jag vet att det kommer bli bra!

1 comment:

  1. Jäkligt trist minst sagt, men precis som du skriver så hade det inte varit bra att vara den som var ensam kvar. Jag har provat just det på Ericsson Enterprise en gång i tiden, där jag fick förlängt i två omgångar över totalt 14 månader efter det att alla kollegor fått gå inkl. chefen och chefens chef... och det var ingen höjdare alls; snarare destruktivt och ett stort hinder för livet i allmänhet under ganska lång tid!
    Så se detta som en bra chans! Såväl du som dina kollegor är härliga och duktiga människor och jag är övertygad om att det kommer gå kanon för dig och dom!

    / Peter

    ReplyDelete