Monday, October 8, 2012

P.M.I.

Jag är en av de där jobbiga typerna som alltid har en väldigt bra attityd gentemot i princip allting, jag är väldigt sällan arg, och går inte ofta och retar mig på saker.
Jag har vad man kan kalla PMI (en Positiv Mental Inställning) till livet, jag älskar att leva.
försöker se det positiva i allting, och det vanligaste utrycket som kommer ur min mun är nog,
"Jag löser det", "Det fixar sig"
med det menar jag inte att jag sitter och väntar på att saker ska lösa sig, men jag vet att med den inställningen så hittar jag en lösning, för jag letar lösningen och inte efter problemet.
Ja jag kan också bli ledsen, arg och irriterad på saker, men det varar inte särskilt länge, utan oftast så blir jag det för stunden och sedan så antingen försöker jag reda ut det, eller så helt enkelt struntar jag i det.
Pratar man med de som jag jobbar med så tror jag de flesta säger att jag har vad som kallas en "Can Do Mentality" det vill säga jag säger väldigt sällan nej till en arbetsuppgift, utan jag bara gör det.
Vad allt detta kommer ifrån kan jag inte riktigt säga, men själv tycker det det blir så mycket lättare så här, än motsattsen, ingen mår bra av att ha en dålig attityd, varken din omgivning eller du själv.
Varför ska man gå runt och tycka livet och allting är piss, när man mår så mycket bättre av att gå omkring och tycka att "F** vad jag älskar livet!"
Så det gör jag.
På min sovrums vägg har jag texten
"The Remarcable thing is, we have a choise every day regarding the attitude we will embrace for that day"
Tycker den säger allt, vi väljer varje morgon när vi stiger upp hur vi ska må för resten av den dagen.
Varför vakna på fel sida när man kan vakna på rätt sida, oavsett.
det gör jag i varje fall!

No comments:

Post a Comment