Sunday, September 30, 2012

If you had one shot....

Tänker mycket på det här med drömmar, att följa sina drömmar och mål, vad jag verkligen vill i livet.
det är tuffa frågor, och väldigt svåra att egentligen besvara, för de förändras allt eftersom.
tror många med mig tycker så, men vad som är riktigt tråkigt är att många inte ens funderar på det, utan de bara följer det som serveras dom, oavsett om det är bra eller dåligt, de ifrågasätter inte, eller försöker göra det bästa av sin situation, utan de bara accepterar.

ett citat som jag sa för inte så länge sen, (och det är säkert många som sagt det före mig) är
I dont sit and wait for a solution, I go out and create my own solution!

och det tror jag till viss del säger vem jag är och definierar mig.
som många säkert vet så jobbar jag på Sony Mobile i Lund, och 1/3 del av styrkan på lund kontoret
det är närmare 1000 personer som ska få gå, och jag som så många andra sitter inte säkert.
Då Sony till stor del definierar vem jag är, jag lever Sony, jag tror på företaget, på produkterna och på att vi kommer bli hur stora som helst om vi bara hittar och följer rätt väg....
men tillbaka till det jag ville få ut, jag har nu 2 val egentligen, antingen sitter jag och väntar på att de ska ge mig en lösning/svar, dvs du får stanna eller du får gå!
Men det är inte för mig, så jag kommer gå på alternativ 2. Dvs jag har bestämt mig, jag ska vara kvar på Sony så nu handlar det om att hitta den lösning som blir rätt för att jag dels ska vara kvar där jag trivs på det företag jag vill följa på dess resa, men också komma dit där jag brinner för att jobba! och det är där jag får hjälpa Sony att synas.
och då kommer vi tillbaka till citatet, I go out and create my own solution.
än har jag inget svar på hur, men jag kommer lösa det.

och det går tillbaka till att göra det man vill göra, att jobba för sina egna mål, och få dom att passa in i den större bilden!

denna bloggpost är mest för att skriva av mig alla tankar i mitt huvud, men jag vill avsluta med,
"Look, if you had one shot, one oppertunity to seize everything you ever wanted in one moment. Would you capture it, or just let it slip?"




No comments:

Post a Comment