Wednesday, September 12, 2012

Rätt attityd

när jag är iväg på event mm och jobbar, som MobileWorld och nu senast IFA, så får jag väldigt ofta höra att jag är grymt duktig på det jag gör, alla är supernöjda med mig osv osv.
och med all rätt, jag gör ett väldigt bra jobb!
Men mitt svar oftast när det kommer och tackar mig för mitt jobb, och berömmer mig är.
-" I am just doing my job, and something i Love, its a team effort"
och då brukar jag få tillbaka "Dont be so modest" eller liknande.
Så nu senast så fick jag nästan en tillsägelse att ta åt dig, du är så duktig som vi säger, och detta hade inte funkat utan dig, du är en av våra Nyckelpersoner.
Det fick mig att tänka lite, för egentligen är jag kanske inte duktigare rent tekniskt än någon annan, men jag tror hela hemligheten är att oavsett vilken arbetsuppgift jag får där nere på plats, så är mitt svar alltid,
Jag fixar det, jag löser det!, och allt ligger egentligen i min attityd för uppgiften jag får.
För dels så tror jag på SONY, jag tror på våra produkter, och jag älskar att jobba på event, som jag skrev i en tidigare bloggpost. Men även min Positiva Attityd, och att jag har ALLTID inställningen att jag löser det, jag fixar det, det är inte bara något jag säger, utan jag tror på det, och då kommer jag också att istället för att se det jobbiga i det eller problemet i det, att gå in för att jag kommer lösa det.
och tack vare detta så blir resultatet därefter!
så de har kanske rätt, jag ska nog bli bättre på att ta emot beröm, för jag är så bra som dom säger!

No comments:

Post a Comment