Saturday, September 29, 2012

Singel vs Förhållande

Funderat en del över det på sista tiden, det här med vad jag trivs bäst som, och jag har inget bra svar.
just nu trivs jag väldigt bra som singel, då jag har många mål och planer som rent krasst bara involverar mig.
eller mig och Michelle, men jag har en del drömmar som legat på backburnern ett bra tag nu, som jag planerar för att faktiskt göra nu.
Men sen är det även det att det är ganska skönt att bara rå om sig själv, i mitt hem är det jag som bestämmer (och Michelle ibland haha) ingen att ta hänsyn till, och allt det där.
Men samtidigt är det bara jag själv här, på vardagarna är det helt ok, har så mycket på mitt schema ändå att dagarna bara springer förbi mig, men fredag och lördag kväll är lite annorlunda, det är liksom inge kul att sitta själv en fredag kväll.
och eftersom de flesta av mina vänner har familj, barn, sambos eller vad det nu är, samt att de kanske inte är lika spontana som jag är, så är det svårt att ringa en fredagkväll och sticka ut och göra något, allt måste planeras flera veckor i förväg, och det är inte riktigt samma grej.
Men tillbaka till orginal frågan ;), Det enda jag egentligen saknar med att vara singel är som sagt lite närhet då och då, ibland känner man att någon att mysa med hade inte varit helt fel.
Men just nu kör jag på som det är, får väl helt enkelt hitta en FwB.

No comments:

Post a Comment