Saturday, April 6, 2013

en Mesocykel


Eller ett 12 veckors program för att förändra kroppen.

Det är vad jag tänker ge mig på i varje fall. Jag kommer under kommande 24 veckor köra enligt Nick Michell's 12 Veckors program även kallat en Mesocykel. anledningen att det blir 24 veckor för mig är att varannan vecka har jag min dotter som är 8 år och det är svårt att parera in Gymmet då. Ska se om det går för mig att hitta en lösning, men just nu så verkar det svårt.

Programmet är inte bara övningar, utan det berör även kost mm, dvs det är ett helhetsprogram, min tanke är att jag här och på min andra blogg på fitnessguru ska skriva om och låta er följa det steg för steg, med bilder, och hur jag lägger upp det, hur jag mår mm. 

Jag kommer att på Måndag (8 April) köra igång med första passet och basera min kost så när jag kan komma enligt hans rekomendationer.

Imorgon söndag blir det invägning/mätning och fotosession här hemma.

Hela programmet kan man läsa om i senaste numret av Kom i Form Man, och allting jag gör på gymmet loggförs givetvis i min Workoutlog (det är enklare att hålla koll på vikter mm då)



No comments:

Post a Comment