Friday, April 12, 2013

Musik, fredag och tågresan

Wohoo det är fredag hör man överallt på jobb, kan känna att om man nu längtar så mycket till fredagen, då kanske man är på fel jobb?
Jag har precis börjat en nu tjänst, men kan ärligt säga att jag trivs på jobb, mina nya kollegor verkar vara riktigt trevliga, och tjänsten/tjänsterna jag har  fått är kanske krävande, och tuffa men, det är just det det handlar om, för då utvecklas jag, lär mig nytt och blir bättre.

och samtidigt som de ropar ut sin glädje över att det är fredag så trycker de i sig kakor, godis mm och när de kommer hem så blir det ett par glas vin/öl och desto onyttigare maten är desto bättre.

innebär det att helgen är till för att sabba sig själv, bygga på den den där bilden i spegeln som man hela tiden klagar på.
jag säger antingen gör något åt det du klagar på eller sluta klaga, är man inte  beräd att ändra på något så har man ej heller rätt att klaga.

nej nog "ranting" nu, jag tror de flestas problem är att de slppt sina drömmar, de ser ingen framtid längre utan det är enkare att klaga än att göra något åt det för drömmen finns inte eller är inte tillräckligt stor.


och då kommer man oavkortat in på min dröm och träning.
idag sitter jag på ett tåg till stockholm, så idag och imorgon blir vilodagar och söndag blir fjärde och sista passet denna veckan.
sitter och funderar på hur jag ska lyckas planera in 4st pass nästa vecka när min dotter är hos mig.
det är en svår nöt att knäcka, men får se om det går, eller om det blir orginalplanen att köra på 24 veckor istället för 12.

Matmässigt idag har blivit lite sämre

* Frukost Bifido Blåbär och en banan
* Mellanmål/second frukost: Dansk rågbröd 2 mackor med skinka / leverpastej
* Lunch Pesto pasta med kyckling och rostade grönsaker
* mellanmål en påse Nötter och en vitaminvatten
* Middag ej bestämt ännu, lutar åt en kebabsallad, 

tjipp och hej, imorgon blir nog bloggpaus men på söndag är jag tillbaka.

No comments:

Post a Comment