Wednesday, April 10, 2013

Saknar gymmet....

För att jag ska få ut mesta möjliga ur det program jag kör nu så tänker jag följa vad de säger så nära det bara går.
Och då ska jag köra 4 gånger i veckan, och max 2 dagar på rad, då för att musklerna och kroppen ska kunna utvecklas maximalt måste de få vila också.
De saker som jag nu måste jobba med är dels att få mer sömn, dvs somna så jag sover minst 7-8 timmar, det är inte så lätt som det låter.
På kvällarna har jag alltid massor som ska hinnas med, varva ner och mycket mer, och sen måste jag stiga upp kl 6 för att hinna till jobb i tid.
det är en väldigt svår kombination.
Nästa är att jag måste hitta ett bra sätt att veta att jag har ett kolhydrat underskott nu under ett antal veckor, detta för att kunna gå ner i fett procent i kroppen.
det är nämligen så att det hjälper inte hur mycket man än tränar om där fortfarande ligger någon typ av vadering ovanpå alla musklerna, dvs underhudsfett.
jag har inte mycket, men jag har dock lite mer än jag borde.
Detta är ska jag säga inget stort problem för mig med underhudsfett, och inget jag kommer obsessa för mycket över. MEN jag ska minska det en del, så att musklerna syns mer, det är enda sättet att nå min drömbild.
jag kommer inte köra så extremt som i det program jag tränar efter, men jag minskar rejält på kolhydraterna och så ökar jag även mängden protein jag får i mig.
En fördel här är att den Matkasse från middagsfrid som jag kör där ska man enligt deras recept ha pasta,ris mm hemma redan, till de maträtter som de skickar ut.
Så vad jag helt enkelt gör är att jag skippar det helt, äter köttet/fisken/fågeln med den sallad man ska göra, och den sås som man ska röra ihopa.
Det jag fastnade för och en av anledningarna att jag valde Middagsfrid var att de har något de kallar för lilla matkassen, den är för 2 personer, Helt perfekt för mig som bor ensam, det blir middag till mig och 1-2 matlåder per middag. och att jag kunde välja att bara ha dom varannan vecka, dvs de veckor min underbara dotter inte är hos mig.
Är du pigg på att kolla in vad de har, får du mer än gärna använda denna länken, dels får du första kassen betydligt billigare, och jag får en liten bonus i form av deras riktigt grymma fruktkasse.

Som Sagt idag har jag inte tränat något (bara skippat hissen på jobb till 5:e våningen)
Och i matintags har det idag blivit

  • Frukost, Mango hälsodryck
  • Mellanmål: Turkisk Yoghurt med bär och myssli samt honung på
  • Lunch: Chili Sej file, med Sallad och krasse
  • Eftermiddag: Proteinbar och kopp grönt te
  • Middag: Lamfärs biffar med tomatsås och sallad samt krasse


(Klicka här för att själv prova Middagsfridhttp://www.middagsfrid.se/mg/kompispris-pa-middagsfrid/?code=i2Z4AePz)





No comments:

Post a Comment