Tuesday, April 23, 2013

Back on track

vilken dag igår, en riktigt bra start på veckan, denna måndag.
Fick ett paket på "posten" på jobb från en kollega i England som jobbar med sponsoring marketing.
i paketet låg dels ett par Adidas Energy boos skor, och dels en riktigt snygg Adidas träningsdress. Som hon fått till mig via våra Adidas kontakter. Och de passade perfekt.
Senare på bussen på vägen hem så ringde mobilen, det var ett mobilnummer som jag inte kände igen, och normalt svarar jag inte på sådana såvida jag inte väntar på samtal.
Men av någon anledning så gjorde jag det nu, och det var en kille från 3 (TRE) som ringde, där jag har mitt mobilabbonemang själv. Detta eftersom min bindningstid tydligen tar slut u Juni, och han erbjöd mig att om jag stannade som kund hos dom 1år till, dvs band mig i 12 månader så skulle jag få 20% på mitt abbonemang, kanonbra, det är ca 100kr rabatt i månaden i 12 månader framåt, på ett abbonemang som jag redan är väldigt nöjd med.

Väl hemma så blev det mat fixa lite och så sen ner till gymmet vid halv 9 tiden på kvällen för att påbörja "v2" av det 12 veckors program jag kör.

igår kördes fortfarande mycket basövningar, och det var fokus på överkroppen.

* Chins 4x8
* Lutande bänkpress 4x8
* Dips 4x10 (ökade själv här då dips funkar väldigt bra för mig)
* Marklyft 4x8 (behöver handskar här, för det sliter på mina händer)
* Stående rodd 4x8
* Plankan med fötterna på en pilatesboll 4xfailure

kändes riktigt bra i musklerna, och jag ökade på nästan alla övningarna,

maten börjar jag få koll på men måste köpa mer proteinpulver som tillägg för att komma upp i rätt mängd protein, just nu ligger jag på ca 1,8g x min kroppsvikt, och jag ska under dessa 12 veckorna ligga på ca 3-4g x min kroppsvikt.


No comments:

Post a Comment