Tuesday, January 1, 2013

2013 Kommer bli ett bra år

Första dagen på året och jag känner redan att detta kommer bli ett grymt bra år.
Dels så har jag träffat en underbar tjej, allt känns rätt, ja det är återigen ett långdistans förhållande, men känns som någon försöker säga mig något. det är inte det första, det är inte ens det andra utan det är det tredje förhållandet som jag börjar på långdistans.
Så jag får väl vika mig för ödet, vissa saker kan man inte till 100% råda över, känslor är till viss del en sådan sak.
Ja man kan bestämma sina känslor men samtidigt så kan det vara så att vissa känslor kommer över en och efter det får man bestämma vad man vill göra av dom. Detta är en sådan situation.
Sen så i morse när jag och Michelle skulle åka tåget hem, så var jag helt inställd på att vi skulle åka med 11:21 tåget, så vi var på Centralen i Stockholm tills dess, satte oss på tåget och allt gjorde oss bekväma.
Så när kontrollanten sen kom och skulle kolla våra biljetter, så pep det till i hans maskin att något inte stämde, och mycket riktigt, vi satt på fel tåg!
Vi skulle egentligen inte åka förrän 12:21 tåget, men snäll som han var så sa han, att där är inte så många med på tåget så vi får åka med ändå, istället för att hoppa av på nästa station och vänta.
och ännu bättre vi åkte nästan halvvägs till Malmö innan någon skulle sitta på de 2 platser vi satt på, och vi bytte enkelt till ett annat stolpar, där tydligen inge skulle sitta på resten av resan, så endast en gång på 4,5 timmar behövde vi byta plats också, trots att vi satt på fel tåg.
Slutligen när vi kommer till Malmö, så är vi inne 5 minuter tidigare än beräknat, tack vare detta så hinner vi med en buss som gick 3 minuter efter att vi steg av tåget, istället för att vi skulle behöva vänta 30 minuter på nästa buss.
Så allt som allt, ser jag 3 tecken redan dag 1 på 2013 som visar mig att detta kommer bli ett fantastiskt år.

No comments:

Post a Comment