Tuesday, January 1, 2013

Träningsdagbok 2013 Jan 1

Kommer försöka föra en ordentlig Träningsdagbok detta året med min resultat, vad jag tränar och hur jag tränar samt lite vilka "tillbehör" jag har.

Idag 1:a Januari 2013
före träningen blev det en halv Proteinshake Wei protein, blandat med Skånemejeriernas extra Protein mjölk.
Samt en Power Pre-Workout från Fitnessguru.se
Just Power Pre-Workout tycker jag är lite spännande, och den tar jag för att just kunna ge musklerna lite extra energi av rätt sort innan träningen
Den innehåller nämligen

  • Essentiella Aminosyror
  • Arginin Alfa-Ketogluterat
  • Kre-Alkalyn
  • Beta Alanin
  • Synefrin
  • Peak-ATP
  • Bioperine



Dessa tillsammans ska ge musklerna och kroppen viktiga ämnen som behövs för att få den där extra kicken, och energin, kommer gå in lite mer i kommande inlägg vad detta innebär, både här men framför allt på www.lifestyle4you.se sidan.

Träningen idag bestod av Bröst och Triceps övningarna som följer
och just nu kör jag Pyramid träning, dvs jag börjar på ca 75% av min kapacitet för att sedan öka vid varje set så att sista settet ligger på 100-110% av min kapacitet.
Alla övningar körs till failure, dvs tills jag inte orkar mer vilket brukar innebära 12reps på första 10 på andra och 8st på tredje

  • Kondition 10 minuter på gå bandet, 6,5km/h med 3,5 graders lutning
  • Sned-Bänkpress 2x10, 2x12,5 2x12,5
  • Hantelpress 2x10, 2x12,5 2x15
  • Stående drag triceps en arms 10, 12,5, 12,5
  • Flyers 12,5, 15, 17,5
  • Bröstmaskin 1, Bröstpress 40, 45, 50
  • Triceps lyft m stång 2x5kg 2x7,5 2x7,5
  • Dips 3x10
Väl hemma sen så blir det en Proteinshake innan duschen.

Kändes så skönt att börja året med ett ordentligt pass. Förra året var att få upp förmen, få in tränings tekniken, detta året blir stenhårt mot mina mål, jag vet precis hur jag vill se ut.
Kommer bra bilder på mina mål sen också.
tills dess får ni nöja er med min blogg.




No comments:

Post a Comment