Friday, January 18, 2013

att vara utan bil

Att vara utan bil har varit både possitivt och negativt för mig.
Det försvårar en hel del på många plan, som att storhandla t.ex. där är man ganska beroende av att kunna transportera hem mer än 2st stora kassar, och bara 2 kassar är lagom jobbigt, framför allt när det är blött och snöigt ute.
Likaså ställer det till med problem när Michelle ska till Ridskolan mm då bussarna varken går ut där eller passar i tider för att det ska fungera riktigt, och det är lite långt för oss att gå tyvär.
så det är sådana saker där det ställer till det, man tappar mycket flexibilitet och smidighet i vissa områden.
Till det possitiva kommer att jag måste planera ännu mer, jag får röra på mig mer och mycket mer frisk luft, detta gör i slutändan att min kropp mår mycket bättre.
Så det optimala och det jag nu strävar efter är att fixa bilen så att jag har när det behövs tillgång till bil, men att jag fortsätter gå och åka buss i större utsträckning.

No comments:

Post a Comment