Tuesday, January 22, 2013

Träningsdagbok 22/1 2013

Denna veckan blir en hemma träningsvecka.
Har min dotter hemma så blir svårt att komma iväg till gymmet, så då får man köra övningar hemma som inte kräver några redskap.

Förra månaden hade jag ett baspaket för att bygga upp grundstyrka/grundövningar
denna månaden, dvs slutet på Jan och hela februari kommer jag koncentrera mig på Core och Mage för att bygga upp detta.
Känner att min mage behöver mycket träning, dels måste jag bränna bort allt som sitter runt musklerna där har tyvärr lagt sig lite vaddering, inte så mycket men tillräckligt för att det dels ska störa mig, dels att det döljer mina muskler.
och samtidigt som jag bränner bort detta samt givetvis äter rätt så inget nytt hittar sig dit, så kör jag övningar varannan vecka som fokuserar sig på Core partiet och magens olika muskel delar.

Övningarna som jag kör jan/feb blir som följer.


  • Modifierad V-Situps 4 x 12
  • Omvända Crunches 4 x 12
  • Sidoplanka med arm och benlyft 6 x 10 sek per sida
  • Fällkniv med vridning på balansboll 4 x 8 per sida
  • Handgång 4 x 8
  • Plankan 3 x failure
Detta är steg ett, just nu känner jag att alla övningarna är ovana, och att musklerna / övningarna i sig har mycket att öva på för att de ska sitta bra.
Men skam den som ger sig, med rätt målsättning kan man klara allt.
Har även gjort en liten timelaps på detta, lägger upp den så fort jag är klar och om den blev bra.


No comments:

Post a Comment