Sunday, January 20, 2013

Träningsdagbok 20/1 2013

Mycket mer i fokus idag när jag tränade, inget blodsocker fall, och kände att jag var helt på topp.
Tänka sig vad en god natt sömn, och små förändringar i kosten kan göra.

Det jag älskar med min träning är att inte bara tränar jag och bygger den kropp jag har som mål.
(kolla på tv serien Arrow så ser ni vart jag vill) men träningen hjälper mig väldigt mycket att fokusera mina tankar på resten av livet, jag rensar ut, planerar och funderar över alla mina övriga mål.
Lägger upp målsättningar och planer för kommande dagar/veckor och även mina långsiktiga mål
Oavsett om det gäller jobb, förhållande eller träningen i sig.
Men att plugga in musiken på hög volym i mina öron, stänga ute allt runt omkring och bara fokusera på mig själv den 1-1,5 timmarna som jag är på gymmet, gör att jag får bättre fokus på resten av mitt liv med.

Dagens träning bestod av Rygg + Biceps

  • 20 Minuters gång i raskt tempo hemifrån till gymmet
  • 5 minuter på rodd maskinen för att få blodet att pumpa och mjuka upp leder/muskler
  • Chins 3x failure här har jag fortfarande mycket kvar för att uppnå mina 3x10st
  • Sittande Rodd tappat lite här under de 2 veckorna jag varit iväg
  • Enarms Latsdrag ökat lite
  • Ryggliggande Biceps curls, även här har jag ökat lite granna
  • Rygglyft - detta är en ryggdödare om den görs rätt, känns i hela ryggen
  • Hammar curl - även här en ökning
  • Biceps curls m stång - körde 4xfailure för att trötta ut musklerna rejält
  • Latsdrag - la till denna för att riktigt köra slut på ryggen också körde 3xfailure
Var som sagt ett riktigt bra pass, har även börjat känna av tränings värken från övriga pass denna veckan, älskar träningsvärk, det är en skön smärta på något underligt vis.

No comments:

Post a Comment