Friday, December 28, 2012

2013 Förändringarnas år

2012 var för mig ett överlevnadsår, ett sådant där mellan år som allt handlade om överlevnad, att ta sig runt, att klara sig på de resurser man hade och klara av de prövningar som jag ställdes inför.
2013 hade kunnat hamna i samma spår, jag har mycket att reda ut mycket att överleva, men under 2012 hände ett par stora händelser som gör att nästa år kommer innebära stora förändringar och stora beslut för mig att ta.

Redan tidigt på året är där minst ett väldigt stort beslut jag måste ta som kommer påverka mig under troligen flera år framåt, detta beslut måste jag ta redan i mitten på Februari, mitt i allt kaos inför nästa stora event för SONY som jag är med och donar med.

vidare har ett gäng stora bollar satts i rullning nu under andra halvan av 2012 som jag kommer börja se resultat av under februari och Mars månad redan, även detta kommer påverka mig väldigt stort.

Och även om allt ser väldigt bra ut, kan jag inte låta bli att vara nervös för det som komma skall, ska det fungera, hur bra kommer det fungera, vad kommer det innebära för mig ekonomiskt, blir det som allt förutsäger så kommer det explodera under 2013 för mig på denna fronten, men jag då det är helt okänt för mig så är det också en stor faktor som orsakar nervösitet då detta kommer att påverkas av det beslut jag tar med hur jag ska göra när jag inte har SONY längre att gå till!
Ska jag välja den säkra vägen där och i princip säkra min "lön" i 17 månader till efter Mars, eller ska jag ta den osäkrare vägen, som också efter Juni månad kan ändra hela min ekonomiska framtid, om det fungerar. men som också tar bort säkerheten jag har efter Juni.

och detta är bara lite av allt som satts i görning och som kommer börja visa sig redan i böran på året, så 2013 kommer bli ett år med stora förändringar oavsett mina beslut.

ush mycket att tänka på, sorry om detta blev väldigt kryptiskt, men det är ungefär så här det ser ut uppe i min hjärna just nu.


No comments:

Post a Comment