Wednesday, December 12, 2012

Egoboost

Fått många positiva reaktioner på denna bilden när jag ändrade min profilbild på Facebook till den. och även många väldigt positiva reaktioner från släkt, vänner och arbetskollegor på att jag ser större ut, mer muskler, det syns att jag tränar mm mm.
Detta är en otrolig egoboost och känns väldigt väldigt bra.

Jag har hela mitt liv varit väldigt klen, smal, mager eller vad man nu vill kalla det, i skolan var detta ett stort problem, lika stort som att vara överviktig, mina föräldrar kallades in till syster med jämna mellanrum då de trodde inte jag åt ordentligt, mina klass"kamrater" kallade mig för klenis och andra mindre trevliga ord, minst lika stötande som att kalla en som är överviktig för fet.

ovanpå allt detta så hjälpte det inte för mig att äta, jag åt mycket, jag åt bra, inget fungerade för att jag skulle gå upp i vikt eller lägga på mig något.
enda gången jag fick en bättre och större kropp var i lumpen, då man åt som en häst, och tränade/låg i fält på all ledig tid. då lyckades jag bygga lite, men ändå inte i närheten av den ökning jag märker nu.

Så för mig är detta en enorm vinst, jag stormtrivs på Gymmet, jag älskar att jag ser resultat, men ännu mer älskar jag att andra ser resultat av min träning.
Jag jag kan ärligt säga att jag gör detta för att få en snyggare kropp, jag vet precis hur jag vill se ut, och vart jag vill komma med träningen, det handlar om mitt yttre, för saken är den att trivs man med sig själv, sitt inre och sitt yttre så mår man bra, och man får ett bättre självförtroende. Mår man bra så märks det utåt! och man presterar bättre i allt man tar för sig.

så jag kommer fortsätta mot mina mål, för jag vet vart jag vill med detta.

och det är inte så svårt som det ser ut.
jag har inte gjort något revolutionerande
Vad jag gjort är....
*Anlitat en Personlig Tränare, Hon hjälper mig ta fram mina träningsprogram, och att pusha mig så jag presterar.
*Slutat äta sötsaker, snabbmat mm skit, jag tillåter mig själv att äta "onyttigt" 2 dagar i veckan, inte frossa, utan att ta någon öl, en pizza någon enstaka gång för tillfället har det blivit mindre än 1 gång i månaden.
*tränar på gym varannan vecka när jag inte har Michelle, då kör jag 4-6 1 timmes pass, efter min PTs framtagna pass.
*har ett Hemma tränings program jag kör varannan dag 20 minuter de veckor jag har Michelle samt att jag hinner till gymmet ca 2 gånger dessa veckorna.
*äter mer sallad, ca halva min middags och lunch tallrik är sallad, resten är som vanligt, dock nästan igen pasta ytan mer potatis och ris.
*äter 2-3 mellanmål om dagen
*och slutligen dricker en proteinshake direkt efter att jag tränat.

svårare än ovan är det inte, och alla kan göra lite av detta.
En viktig sak jag lärt mig genom detta är att det är inte bara träningen som är viktig 60% ligger i vad jag stoppar i min kropp, och hur jag stoppar i mig det.
Kosten i sig kan jag prata länge och mycket om. men detta blir nog en annan gång.


No comments:

Post a Comment