Sunday, June 9, 2013

Första veckan på andra delen av min resa!

Mycket Gym tid har det hunnits med, och känner verkligen att motivationen är tillbaka.
Gjorde en första mätning på min nya  våg idag och där är lite att jobba med, Vikten är det enda som vågen visade som jag inte bryr mig allt för mycket om :) däremot Kroppsfett, och muskel% i kroppen är det som är intressant och som där är lite att jobba på.
Denna veckan har det i början på veckan varit Mesocykel 3 i det program jag kör, det var en 3 dagars cykel med mer reps och lägre vikter, en hel del dropset.
för att i andra halvan av veckan gå över till Mesocykel 4 där vi skiftar igen och kör tunga vikter få reps och fler set






Måndag Rygg+Axlar

  • Latsdrag med ett smalt underhandsgrepp 2x10
  • Sittande rodd 2x10 (sista setet ett drop set kör 10 minska med 15% 10 till minska med 15% och slutligen  10 till)
  • Inventerad bänkrodd1x10 som ett dropset enligt ovan
  • Sittande hantelpress axlar 2x10
  • Laterala lyft i CC 2x12 som ett dropset i sista setet
  • Drag mot ansiktet 2x12 med dropset i sista setet
  • Hantellyft fram + sida 2x10
Tisdag Ben+Core
  • Finnen 6x10
  • Benpress2x12 med sista som ett dropset
  • Framfall (ingen aning vad den egentligen heter) med hantlar 4x10
  • Lutande planka (fötterna på en pilatesboll) 4xfailure
  • Vadlyft sittandes 4x10
  • Garhammerlyft 4x12
  • Legextension maskin 2x12 sista setet som ett dropset
  • Crunshes 3x12
Onsdag, Vila och Afterwork med jobb, blev en del öl och en PulledPorks som var to die for

Torsdag Bröst+Armar
  • Lutande Hantelpress 2x10
  • Lutande Hantelfleyes 2x12 Dessa 2 kördes som Superset
  • Bröstdips 1xF (körde till failure vila 20sek i översta pos kör till failure igen upprepa 3 gånger)
  • Framåtlutande Bicepscurls med Z-Stång 2x12
  • Nedåtlutande tricepssträck m Z-Stång 2x12
  • Hammarcurl i CC 2x12 (sista setet som ett drop set)
  • Lutande triceps push m Z-Stång
  • Armhävningar med smalt grepp kördes på samma vis som Bröstdips
Fredag Rygg+Axlar
  • Marklyft 5x5
  • Militärpress 5x5 dessa 2 kördes som superset
  • Lutande Hantelrodd 4x6
  • Stående rodd m Hantlar 4x6 även dessa 2 kördes som superset
  • Lutande omvända hantelfleyes (rygg) 3x15
  • Schrugs m hantlar 3x15ytterliggare ett Superset 
  • Drag mot ansiktet 3x15
  • Chins för att köra slut på musklerna 4xfailure
Lördag Ben
  • Knäböj i smith 6x6
  • Finnen 6x10
  • Utfall i smithmaskin 6x6
  • Benpress 6x6 sista settet kördes som ett dropsset
  • Legextension 3x12
  • Crunshes 3x12
Idag Söndag planerar jag att köra
  • Lutande Bänkpress 5x5
  • Chins 5x5
  • Dips 4x7
  • Isolerade Hammarcurls 4x7
  • Skivstångsrullning 4x6
  • Hängande benlyft 4x12

Nästa vecka kommer bli ett hemma tränings pass hela veckan, då jag har min dotter och kommer inte kunna komma iväg till gymmet, så ikväll blir det till att planera upp ett bra cirkelpass för varje dag.
Dock så kan jag säga att min resa från där jag  var för ett år sedan som en sliten, klen dator/tele nörd med dålig hållning till vart jag är i dag har varit fantastisk, men jag har mycket kvar att kämpa med. och andra delen av denna resa började i måndag.
Börjar äntligen trivas i Linne på gymmet, och det är ett stort steg för mig.

Nädvändigheter, Ett par bra Gym skor, Min shaker från Fitnessguru, Min Loggbok, och Handledsstöden från Gymgrossisten.

Helgfrukost, Kokta ägg, Grönt te och en Proteinsmoothieproppad med nyttigheter, recept kommer nog senare, provar olika varianter, men huvudingredienserna är Frysta bär, protein pulver, Turkisk youghurt.

Kan även rekomendera, själv gör jag alla mina inköp från Gymgrossisten, och kan starkt rekomendera dem
klicka på bannern här under så får ni deras special erbjudanden också.



No comments:

Post a Comment