Friday, March 30, 2012

LoveFilm test

Nu trillar det in Smartson testgrejor
Förutom Juicen som jag ska testa (väntar på lappen så jag kan hämta ut den) så blev jag även antagen att vara Testpilot på LoveFilm, och deras kombo abbonemang som normalt kostar 159kr i månaden.
Så under 2 månader ska jag testa deras tjänst med Hyra av Film (BlueRay) och PS3 spel, samt obegränsat med Streaming.
Gjorde en lista på filmer jag vill se igår, och ett gäng spel också, blev ett 20tal sådana och väntar på att de första ska komma på posten nu.
Tänkte även ikväll eller imorgon testa streamingen via min DSL bredband till TVn från Datorn över HDMI kabeln.
Sen så ska jag till Norrköping nästa vecka och se om jag kan streama det via mobilt nätverk till datorn medans jag sitter på tåget och se hur det funkar.
ska bli kul att prova hur detta funkar i jämförelse till att hyra film på Hemmakväll.
återkommer med mer när jag börjat prova det

No comments:

Post a Comment