Tuesday, March 13, 2012

120 arbetstimmar senare

Var direkt efter min Semester iväg till Barcelona och Mobile World Congress 2012.
Världens största mobila kongress, med hur många besökare och utställare som helst.
Anlände där på fredag (24/2) vid lunch tid och åkte direkt ut till La Fira för att gå igenom alla Telefoner och tillbehör som vi skickat dit.
Mötte även upp en del av mina kollegor där vi började öppna upp alla paket och märka upp allt som kommit in.
När jag anlände vid La Fire så var det som att gå rätt in på en byggarbetsplats, det var byggarbetare, tekniker folk som styrde och ställde överallt.
Med lite hjälp så hittade jag upp till vårt, Sony Mobiles, utställningsområde som vi hade i Ericsson huset.
Vi hade ca 300m2 som skulle bli utställningsområde, och ytterliggare en massa plats för 14st Mötesrum och pressareor mm.
Nu satte allt förarbete igång och bara den helgen jobbade jag väl 20 timmar om dagen för att få ordning på våra lurar, plattor, TV apparater, Playstations mm mm. Vilka grejor vi har och vilka visioner som Sony har för oss. Det är skithäftigt att jobba med Sony.
Sen på måndagen så satte själva mässan igång och det var tidiga morgnar och sena kvällar för att supporta allting, mitt jobb var att dels se till att alla lurar och allting annat fungerade, hade rätt inställningar, appar, och set up för att kunna köra våra Demos.
Det var en slitsam vecka med närmare 120 arbetstimmar under 7 dagar, men även skitroligt.
Det är svårt att beskriva den familje och vänskaps band som man binder till de man jobbar med, och allt roligt vi har, men det är så värt allt slit, alla timmar under veckan, men även all planering och arbete som leder fram till de 3,5 dagars mässa som MWC är.
Jag längtar redan till nästa års kongress.
och jag saknar alla nya och gamla vänner jag fått under dessa 2 år jag varit med.
MWC har även en annan fördel, den låter mig nätverka, känna nya kontakter och visa upp mig, för att kunna avancera inom Sony framöver.





No comments:

Post a Comment