Friday, March 16, 2012

Bye Bye Spotify

Sedan senaste uppdateringen av Music Unlimited från SONY så har jag inte längre någon anledning att behålla min Spotify prenumeration, så ikväll när jag kommer hem så stänger jag av denna till förmån för Music Unlimited.
Spotify har varit en kär vän under en längre tid, och anledningen till att jag byter är ett par stycken.
Jag tycker Music Unlimited ser snyggare ut, det kommer förinstallerat i alla SONY mobiler, jag har det även på min PS3a mm.
Kostnadsmässigt får jag exakt lika mycket om kanske inte till och med mer musik för pengarna från Music Unlimited, samt att jag anser att har det företag man jobbar på en produkt eller tjänst så ska man välja den och supporta företaget man jobbar för och inte "hora" ut sig till andra.
Så att använda Spotify skulle i princip vara samma sak som att jag skulle använda en IPhone eller IPad istället för en Xperia telefon eller vår egen tablet.

så med det välkomnar jag nu Music Unlimited som min enda musik källa.

No comments:

Post a Comment