Monday, March 26, 2012

min Sony XPeria P

Jag har kört som företagstelefon och varit med och testat Sony XPeria P nu under en längre tid (många månder) och kan säga att den är en helt underbart trevlig bekantskap.
Jag gillar storleken på den, den ligger väldigt skönt i handen, den är inte lika stor som Xperia S t.ex. eller Samsungs Galaxy telefoner. men har ändå en skärm som är mer än tillräcklig för allt jag använder min telefon till.
Så vad använder jag min lur till då, Facebook är en stor del, samt att jag twittrar väldigt mycket, detta gör jag nästan uteslutande på luren.
Givetvis blir det en del spelande så klart och mycket foto, min telefon är också i princip min enda kamera som jag alltid har med mig, och då är det väldigt viktigt att bilderna blir bra.
Jag är väldigt nöjd med denna, dock är Xperia S ett snäpp bättre, men denna fyller definitivt mina behov.
Surfar blir det givetvis en del, och kollar bilder.
Youtubar gör jag på telefonen en hel del också, och slutligen så är telefonen min enda musikkälla där jag kör mina ljudböcker (just nu lyssnar jag på Det Magiska Ordet Attity) samt Music Online.
Mest lyssnar jag i bilen, så då kopplar jag enkelt ihopa telefonen med min bilstereo via Bluetooth, som funkar hur bra som helst, sen streamar jag till bilstereon väldigt enkelt.
Hemma har jag en docka som jag dockar i telefonen, får upp ett snyggt TV gränssnitt via HDMI rätt in i min TV, där jag även styr den med TVns fjärrkontroll, och kan enkelt dra igång musiken och strömma den ut i min stereo hemma.
Så helt enkelt så används telefonen överallt. glömde jag nämna att SMS, Mail och ringa givetvis också är stora delar av mitt användande.
Batterimässigt så klarar den nästan en hel dag, så det är tur att jag har en billaddare att plugga in när jag använder den i bilen.
och sen får den laddning i dockan så klart.

det jag är mest impad dock av denna telefon är skärmen och hur skarp och ljus den är. idag blev jag väldigt imponerad, ni vet när man har solbrillor hur man måste dra ner dom på nästan och kolla över dom för att se något på skärmen på sin telefon, särskilt om man är utomhus, (då solen ändå bländar så man inte ser ett dyfft ändå) Jag såg hur klart som helst på skärmen även med solbrillorna på mig.
och skärmen är så ljusstark att solen och använda den utomhus är inget problem längre.
Så allt som allt en väldigt väldigt trevlig telefon.

No comments:

Post a Comment