Monday, March 12, 2012

Börjat återhämta mig

Sportlovs veckan så tog jag och lastade in hela familjen, dvs Mig, Min prinsessa, flickvännen och hennes grabb i min BMW 320 Coupe (-93) med packning och allt, sen så begav vi oss i bil de 158milen söderut som det var till Charmonix i de franska alperna. Det var en intressant körning som tog 24 timmar dit, med många pauser mm.
Men jag är otroligt stolt över hur väl barnen var i bilen, kan bero på att de hade Nintendo DS, Bärbara DVD spelare och massa godis, chips mm att roa sig med.
Men oavsett så kom vi fram till slut, där hade vi sedan 3 underbara dagars skidåkning / Brädåkning med underbart väder, otroliga vyer och fantastisk avkoppling. Längtar tillbaka redan, det var som att vara i en annan värld.
Onsdagen sedan så begav vi oss hemåt igen, dock så var inte bilen intresserad av att Lämna Chamonix, antagligen hade motorn och bränslefilter mm blivit för kalla så den ville inte tända, och under mina försök så laddades batteriet ur sig.
Så där stod vi i chamonix, 8 en morgon och försöker hitta någon med startkablar, som talade engelska och hade tid att hjälpa oss.
Det var en uppgift som tog ca 2,5 timme innan vi lyckades. Och till slut hittade vi en vänlig Fransman som passade in på alla de kriterierna, som hjälpte mig med ström så jag kunde tvinga igång motorn igen.
Efter det så gick den långa resan norrut igen till hemmet hur smidigt som helst.
Där vi bland annat stannade på den dyraste Hamburgersylta som jag någonsin ätit på, 2 vuxen meal och 2 barnmeal gick lös på 54EUR så det sved i plånboken.


Väl hemma hade vi en dags lugn och ro, innan jag skjutsade Flickvän och son till tåget, Prinsessan till hennes mamma, och själv packade jag och bokade en taxi till 04:00 på morgonen dagen därpå.

No comments:

Post a Comment