Thursday, March 15, 2012

Det är riktigt kul att laga mat

Har skrivit om dem tidigare men vill gärna än en gång slå ett slag för www.vardagsmaten.se
är nu uppe i snart en månad då jag fått inspiration och tips från dem.
De presenterar en ny vecko meny (Mån-Fre) som man kan välja eller så byter man ut de rätter man kanske inte känner för / vågar prova just då, eller med säkerhet vet att Prinsessan inte skulle gilla ;)
Denna veckan då har jag varit själv, då kunde jag gjort som så ofta, tagit någon macka, använt mina rikskupponger till skitmat eller liknande, men bestämde mig för att köra på deras menyer ändå.
Har blivit 2st riktiga hittar, dels en TacoSoppa, och dels Laxen jag gjorde idag.
Det jag också gillar är att jag börjat äta sallad mm igen, eftersom det ingår i recepten så blir det att man gör den också.
Samma sak gäller att alla såser gör jag själv enligt recepten istället för att fuska.
Och det är kul, framför allt som man lägger lite tid på "presentationen" också efteråt och faktiskt serverar sig själv en riktigt trevlig måltid.
Så har ni inte provat så gör det nu, www.vardagsmaten.se

(PS klicka på bilderna om ni vill ha större)

No comments:

Post a Comment