Monday, March 26, 2012

Hunger Games


Var iväg på Bio idag och såg Hunger Games, En film som jag sett fram emot, då trailers mm verkade väldigt bra, och även hört mycket om den.
Den gick bl.a. upp direkt på första platsen på biotopplistan efter premiären i fredags, så den hade höga förväntingar.
Det enda jag egentligen inte gillade och som fick mig att ha viss rädsla för att den kanske inte var något för mig var att många jämförde den med Twillight filmerna och det var INTE några filmer för mig.
Såg den första och det var en i mina ögon mindre bra film... Men det är en helt annan blogg.
så sagt och gjort iväg till Royal i Malmö och köpte en biljett, fick en hyffsat bra plats, men det var nästan fullsatt när filmen väl körde igång.
Det första jag kan säga är att den är inte i närheten av Twillight filmerna, utan den var riktigt bra.
Jag ser fram emot fortsättningen i trillogin, Den var action fylld, man satt många gånger på helspänn för man visste att något skulle hända. En sak jag verkligen gillade var allt som ledde fram till själva spelen, hade till och med gärna för min del fått varit ännu längre.
där lärde man känna historen bakom, vilka svin de som bedrev spelet är och att det är så mycket skitsnack och den historia som visas för de 12 distrikten om varför de måste offra 2 kämpar varje år till spelen, är så falsk och vad de riktiga anledningarna är.
Men för att göra det kort och enkelt, se filmen, den var riktigt bra, får lätt en 8:a av 10 av mig.
och kommer definitivt skaffa den på blueray när den släpps.


No comments:

Post a Comment