Monday, January 30, 2012

Vardagsmaten.se

Mina planer att få rätt på min ekonomi, men även lite ny middagsmat har kanske räddats av Vardagsmaten.se
har tittat på denna siten tidigare, och funderat på den. Men från och med denna veckan så kommer jag försöka använda mig av dess veckoplanering.
Man går in på deras sida och antingen tar man deras vecko meny rakt av eller så ändrar man de rätter man inte vill ha med mot andra.
Sedan så skapar man en handlarlista, som man också kan få fram i Android / IPhone appen, så på måndagarna kommer jag skapa en vecko meny, handla efter jobb på Willy's som de har något sammarbete med, man får till och med i Appen i sin handlarlista veta vilka varor som det finns erbjudande på.
handla och sedan har man receptet i sin mobil/dator/platta väldigt enkelt och så får jag dels varierade middagar, lite koll på min ekonomi, så man kan planera sina inköp bättre med en färdig meny.
Tror detta kommer bli kanon.
Första veckan handlades idag, och kom undan med 250Kr för en hel veckas middag till mig och Michelle, och det lär ju även bli över så jag kan ha med det till jobb.

No comments:

Post a Comment