Wednesday, January 18, 2012

Först impression - Callcontrol

Hämtade hem Appen till CallControl igår, var enkel att hitta i marketplace på min Andorid telefon, bara till att söka på den, dock så kom den inte högst upp trots att jag sökte på dess exakta namn, utan kom upp en hel del appar som alla hette något med CallControl, men det löste sig snabbt.
Hämtade hem den och drog igång den. inga problem där, dock så stötte jag på Patrull när jag skulle konfigurera och sätta igång tjänsten.
Kom till steg 2 av 3 och där kom den inte vidare, provade 3-4 gånger innan jag la ner och mailade till support och förklarade problemet.
efter ett gäng timmar så hade jag ett svar i min mailbox som förklarade att om jag använda GoSMS eller Handcent SMS så var jag tvungen att utföra vissa steg, sagt och gjort, sen gick det som smort.
Hela tanken bakom tjänsten tycker jag är riktigt smidig, då jag dels har ett vanligt jobb, men samtidigt driver en egen affärsverksamhet, så har jag ibland svårt att svara i telefon, och då väldigt få talar in på telefonsvararen, och jag själv föredrar om de skickar ett SMS istället för att lämna ett medelande på min svarare. (som jag ofta glömmer att lyssna av) så känns det bra att kunna välja att skicka ett "personligt" medelande när jag klickar bort ett samtal jag inte kan ta, och då välja ett av flera förinställda svar beroende på tid.
En annan sak som var riktigt smidig som jag tror jag kommer utnyttja mkt är möjligheten att ställa in när jag är på möte så tar CallControl hand om samtalet direkt och ger ett svar till den som ringer som säger att jag sitter i möte, och valet om de vill bli uppringda eller inte efteråt.


jag återkommer när jag provkört tjänsten lite mer.


No comments:

Post a Comment