Friday, January 6, 2012

LG Home Cinema 3D android App


Igår så var det första filmtittandet på LG Home Cinema 3D
så givetvis drar jag ner LG Remote appen till min Android telefon, blev dock väldigt missnöjd med denna appen, då den inte använder storleken på skärmen utan en ligger som om den var byggd till en telefon med mycket mindre skärm, så det var dels inte så smidigt att använda, ej heller så var den särskilt funktionsduglig. vilket var lite av en besvikelse, då jag även använder "Zappa" appen till min Telia Digitalbox som är helt underbar att använda, och som blev lite av en refferens punkt.
Fördelen med att kunna använda en app som går över mitt WiFi nät istället för IR fjärren är ju att jag inte behöver "Line of sight" och att jag kan hålla luckorna stängda till spelaren och mina andra enheter.
Men här blir det nog att använda den vanliga fjärren, ska se hur mkt funktioner jag an få ut genom att använda TVns fjärr så kanske jag inte behöver ha lucka öppen ändå.
screenshot_2012-01-05_1754_1[1].pngscreenshot_2012-01-05_1754[1].png

Tommy, Over and Out

No comments:

Post a Comment