Tuesday, January 31, 2012

Slutbetyg på LG Cinema 3D Sound

Nu har jag kört LG Cinema 3D Sound i lite mer än en månad och jag är Mycket nöjd med det.
Jag kollar väldigt mycket på Serier från min Media Server, så streaming funktionerna är bland det absolut viktigaste för mig, och tidigare så har jag dragit igång och streamat via min PS3a eller min PC, PCn när det varit MKVer då PS3an inte klarat dessa.
Men nu tack vare LGs enhet så kan jag streama allting via den, (utom 1080 material som den säger att den inte stödjer den upplösningen)
här funkar det väldigt enkelt, den hittar servern direkt, kommer åt allt innehåll på den och det är enkelt att Navigera.
När vi sen kommer till film så är det BlueRay som gäller, samma sak där, tidigare har det varit min PS3a som fått agera BR spelare, vilken den gjort väldigt bra, men nu är det uteslutande LG enheten jag kör med, och det är mycket bättre att ha en vanlig fjärrkontroll
sen älskar jag att både min TV och BR spelaren är LG nu så det är en fjärr jag använder och har helt kunnat lägga undan tvns eftersom det enda jag numera gör, är sätta igång eller stänga av den, allt annat styrs via LG enheten, enkelt och smidigt.
Användargränssnittet är snyggt enkelt och smidigt, dock hade där gärna fått vara fler inställningsmöjligheter för ljudet mm, och hade gärna sett en autokalibrering med mic så som många nyare suround förstärkare har så att man får allting helt rätt, eftersom det är ett suround system.
Ljudmässigt är jag också nöjd med det, Suroundljudet är väldigt levande och ger en bra rymd i rummet, Har svårt att avgöra om det kan konkurrera med ett 7.1 eller ett 9.1 system, men smidigheten med att bara behöva ha 4 snygga högtalare utsatt överväger detta.

Tittar vi sen på hur det ser ut så högtalarna är riktigt snygga, ska bara hitta en bra upphängsannordning så att jag kan vrida dom efter att ha hängt upp dom på väggarna, det är också bra att när man nu ska dra sladd så är där väl tilltaget med sådant så man kan gömma den snyggt, då det ofta går åt mer sladd när man drar det så den inte ska synas.

även huvudenheten är liten snygg och smidig, och jag gillar att den är så stilren, har lite problem dock med touchknapparna som inte alltid reagerar utan ofta kräver flera försök och då reagerar dom ibland på flera knapptryckningar, men detta kommer jag runt genom att använda fjärrkontrollen istället.

så mitt slutbetyg på denna är 4 av 5 möjliga stjärnor, och är väldigt nöjd med den.

No comments:

Post a Comment