Monday, April 16, 2012

Fortsätter på FIlmtemat

Imorse när jag kom till jobb så började mina kollegor diskutera film
tycker det är kul att höra hur de tycker en film ska vara, vad som är en bra / dålig film
det enda som är lite tråkigt är att jag själv är en Mainstreamare, för mig ska en film vara underhållande och något som hjälper mig "fly" verkligheten lite, jag älskar action, bilar, Fantasy, SF osv, det ska hända saker och jag ska ryckas med.
Vill jag se på tråkigheter kan jag lika bra sätta på nyheterna på tv, eller slå upp en dagstidning, där de gottar sig i misär.
för mig ska det vara underhållande, men säger jag att jag gillar Mission Impossible 4 eller ska iväg och se en Fast and the Furious film så blir jag nerröstad så det stänker om det av 90% av de andra, det är dåliga skådespelare, och overkligt osv osv.
Men skulle jag säga likadant om deras lars von trier filmer eller något annat liknande så är jag okulturell osv
så oftast när det kommer in på att snackas om just film så är jag tyst och bara lyssnar, lättare så.
Tycker en kritiker att en film är dålig så gillar jag oftast den, och jag tror ändå att jag är som den stora massan, för det är filmer som drar in SJUKT med pengar som är de som jag gillar, och inte de där som går på små skumma biografer i en bakgata.
så antingen jobbar jag på en avdelning där alla är skumma eller så vågar inte de andra erkänna att de gillar mainstream också hmm tål att tänkas på.

No comments:

Post a Comment