Sunday, April 8, 2012

LoveFilm - First impression

Kom hem i fredags efter att varit borta en vecka, och där låg ett Kuvert från LoveFilm med 2st filmer i
Det var de 2 filmerna som jag satt som prio 1 så det var positivt att den tog i ordning i min lista där.
Kollade första filmen, dock så fick jag putsa av den riktigt ordentligt först eftersom det hackade väldigt mycket.
Den var väldigt lortig och full av fingeravtryck mm.
Annars så kändes det som de var väldigt snabba med att skicka ut filmerna, får se nu när vi returnerar de 2 första imorgon hur lång tid det tar innan nästa 2 kommer.
Skulle även prova streamingen igår, men först så sa den ifrån att den uppmätte mig till undet 1MBit/s och att det fanns risk att det inte skulle gå, men jag körde igång filmen ändå. dock så hackade det för mycket så jag la ner att kolla på streaming filmen.
Tänkte att jag betalar ju för en 6-8MBit/sek lina så körde bredbandskollen, både från min dator, och sen även från min tablet, och alla gångerna uppmätte jag min lina till 7MBit/sek så det måste bero på LoveFilms streaming tjänst som inte är riktigt ok, då jag kunnat streama via Telias tjänster utan problem både vanlig och HD film.
Utbudet för streaming är inte heller något att hänga i granen, var mest b filmer och äldre filmer där, definitivt inget jag skulle betala extra för.
Deras utbud däremot på vanliga Blueray filmer är riktigt bra, och att få ihopa en lista på 20 talet filmer var inget problem.
Spel däremot tyckte jag var lite mer tunsått, ska se hur de spel jag lagt på min lista är, så får återkomma med detta lite senare.
överlag så är jag mellan nöjd än så länge. får se när jag provkört det under några veckors tid om jag ändrar uppfattning.

Vill ni själva prova LoveFilm så kan ni göra det här

No comments:

Post a Comment