Tuesday, April 10, 2012

Bifido - Första itrycket

Fick i veckan hem kupongen som gav mig möjligheten att hämta ut en Bifido Hälso juice från Godmorgon.
fanns ett gäng smaker att välja på men då jag har en förkärlek till Blåbär så blev det just den jag plockade från hyllan på Ica.
Min första tanken då det heter hälso juice är att det ska vara just en Juice, men när jag häller upp den i glaset så är den lite lätt tjockflytande lite mer som en blåbärssoppa skulle jag vilja säga.
Smaken heter Mild Blueberry, och mild är den definitivt i smaken, väldigt len att dricka, och smakar väldigt gott.
Tydligen ska den då innehålla en "Friendly Bacteria Culture" och vara väldigt vänlig mot magen som en godmorgon dryck helt enkelt, och den kan definitivt vara ett bra komplement till den vanlig frukosten, dock så ersätter den inte en Juice utan skulle mer säga kompletterar eller liknande.
Återkommer mer om det efter att jag tagit den ett gäng morgnar nu, får vi se om min mage blir lugnare än den redan är.



No comments:

Post a Comment