Wednesday, April 18, 2012

Banker?!?

Jag går väldigt sällan till banken, av ett par olika anledningar
Dels kan man göra i princip allt på Internet banken, men även att deras öppettider gör att ingen med ett vanligt jobb har möjlighet i princip att göra sina bankärenden utan att ta ledigt från Jobb.
Men så igår så var jag tvungen att gå dit, dels för att sätta in kontanter, men även ett par stycken Giro checkar där jag fått tillbaka pengar för att jag betalat för mycket.
Sagt och gjort, skyndade mig från jobb och till banken.
Sätta in pengarna var som sagt inga problem.
Men när det kom till giro checkarna så var det en annan femma, det skulle kosta mig 50Kr per check att lösa in den på mitt konto #¤%"&! men om jag istället postade in dom via ett special kuvert som jag fick så tog det i och för sig någon dag extra, men då var det kostnadsfritt.
Kuvertet i sig var för frankerat av banken, så det var ingen kostnad för mig, men jag tycker att det rent logiskt borde vara mer hanteringskostnader än att bara scanna av dom på bankkontoret så det kom direkt in på mitt konto. för det är exakt vad som händer när jag postar in dom.
Mycket märkligt förfarande tycker jag i varje fall.

No comments:

Post a Comment