Friday, April 13, 2012

LoveFilm - Part 2

Så nu har paket nummer 2 kommit från LoveFilm och det gick riktigt snabbt, la allt på Lådan i måndagskväll, dvs det gick med posten på Tisdagen, på Torsdagen hade jag ett nytt filmpaket i min brevlåda.
Såg första filmen idag, och mycket bättre inte en massa gojs på skivan, så måste bara varit någon med mycket kladdig fingrar som haft förra skivan, mer vill jag inte veta.....
Så kollar min till LoveFilms egentliga service så har det ett riktigt stort utbud av filmer, de är snabba och än så länge har jag fått det som legat överst på min lista hela tiden.
Jag gillar också att man kan sätta filmer i olika prioritering, det är bra om man har en stor lista men kanske känner för en särskild film för stunden, så sätter man upp den i prio och vips ligger den bland de översta på listan.
Speldelen har jag inte provat ännu, har ett par spel på listan, men har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om att hyra spel, då jag inte är storspelare, utan spelar när jag har tid, och kanske bara har ett litet antal favoriter som jag tar fram då och då.
Men å andra sidan så spel är förbannat dyrt och kanske därför jag inte har så många spel, för jag näns inte köpa dem då jag inte vet om jag kommer gilla dom.
Då är att hyra en fantastisk funktion, för då kan man börja lira, gillar man det sen kanske det blir att man köper det så man kan klara av det.

Sen har vi streamingen, gav det en andra chans idag, och nej fortfarande riktigt kasst utbud av bra filmer, och samma sak, påstår att de bara mäter en 0.7Mbit lina hos mig medans bredbandskollen mäter 4Mbit via WLan och nästan 8Mbit via kabel. så tror att LoveFilm har problem med sin mätning och sin tjänst här för att funka bra.
Har utanproblem streamat från andra leverantörer utan problem.

Så än så länge så är jag riktigt nöjd med hyrfilmsdelen hos LoveFilm, medans streamingen inte så nöjd, och spel har jag inte bestämt mig om ännu.



Vill du själv prova LoveFilm så har de 30 dagars gratis test nu om man klickar på denna länken

(ps bilderna visar mina mätningar och är tagna vid samma tillfäller, klicka på dom för större versioner)

No comments:

Post a Comment