Tuesday, July 30, 2013

Försvara vad jag äter

En tanke som slagit mig en del nu sista tiden är att jag får väldigt många frågor i stil med,
Vad är det där du dricker?, Varför äter du vitaminer?, Varför äter du inte ditt eller datt?, är det inte tråkigt att inte äta kakor?

Men varför inte fråga sig själv, varför trycker jag i mig den här hamburgaren, och pommesen igen? eller om jag nu varje dag gnäller över att jag är tjock, jag avskyr min spegelbild.... osv osv
för precis så är det ju, hur många av alla jag känner säger inte så hur ofta som helst, en av de vanligaste kommentarerna jag hör väldigt många säga om sig själv är jag är så fet, jag är så tjock, kolla på min mage mm mm,
Min första tanke då är alltid.... "Och varför fortsätter du trycka in all den där skiten i din mun" Du väljer själv var gång du äter godis, kakor, läsk mm att bli tjock!!! sluta gnäll.

men av någon anledning måste jag som väljer att leva sund, äta sunt och träna att behöva försvara mig och min livsstil, men alla ni som väljer att leva osunt och gnälla över det, behöver aldrig försvara era val.

är det detta vi vill ska gå vidare till nästa generation, att det är ok att vara onyttig och osund, men så fort du vill vara nyttig måste du försvara dig, inte konstigt våra barn blir tjockare och tjockare för varje generation.

Jag kommer inte försvara mina val längre,
NI FÅR ACCEPTERA att mina val är att vara nyttig, och ge min kropp det den förtjänar och inte en massa skit!
vad ni gör med era kroppar är ert val!!

No comments:

Post a Comment