Thursday, July 19, 2012

Dags att ta tag i det här med träning

Måste börja komma tillrätta med mig själv igen, funkar inte att gå går och degar ner mig längre.
Så från och med idag kommer jag börja träna igen. Kommer bli hemträning, dvs varannan vecka när jag är ensam hemma så ska jag minst varannan dag gå ut och gå. och sedan blir det nu i början Armhävningar och Situps.
Powerwalken som jag börjar med ska ligga på minst 30 minuter, det är dels ett bra sätt att börja träna upp hjärtat igen, och börja bränna lite av allt det jag äter. Men med lite personlig utveckling så tränar jag även hjärnan när jag är ute och går, 2 bollar på smällen eller vad man nu säger.
Armhävningar och Situps kommer jag köra 3 reps av varje utan vila emellan och köra så många jag orkar på varje rep.
Kommer även föra en tränings dagbok här på bloggen, för att motivera mig själv.
och eftersom jag är pryltokig så kommer jag givetvis utnyttja den teknik och de prylar jag har tillgång till.
Så som sällskap när jag är ute och går så använder jag min SONY XPeria Smartphone med appen Endomondo som mäter vart jag går, hur snabbt jag går mm mm, detta länkar jag ju givetvis in i min träningsdagbok här på bloggen för allas beskådan ;)
Vidare så använder jag även min Xperia som MP3 spelare laddad med lämplig PU Bok/CD
Xperian styr jag givetvis sedan med min SONY Smartwatch som kontrollerar Musikspelaren, ger mig statistik hela tiden från Endomondo mm.
Kommer även med jämna mellanrum ta bilder på hur jag förändras, sen får vi se om jag vågar dela med mig av dom eller inte ;)
så ni som är nyfikna kan följa mig här och får gärna kommentera.

Nedan är lite bilder från dagens träning, och även en liten timelaps jag provade göra, får dock justera hur ofta den tar bilder för att den ska bli bra.

 Så här vacker var det ute när jag gick idag.
 Och här har vi ju mig.
 Dagens kvällsmat!

No comments:

Post a Comment