Tuesday, July 24, 2012

Appar, appar och mera appar

Som Android användare under väldigt lång tid, känns som tidernas begynnelse så har man provat väldigt många appar, många har fått stanna ännu fler har man avinstallerat lika snabbt igen.
i min Privata telefon har jag idag dessa Appar som standard, och dom följer mig från lur till lur.

så dags för en app review vad hittar ni i min lur och varför ;)

(Alla apparna är länkade till Google Playstore, bara att klicka och installera på din lur direkt från datorn)

Ett ganska nytt tillskott, men har upptäckt fördelen med det då jag kan ringa personer som är i utlandet så länge de också har bra datatjänst/wifi tillgång där de befinner sig, ljudet är riktigt bra och likaså är medelande funktionen där i. Klart användbart om man talat med personer i utlandet.

Är ju en SWTOR spelare så givetvis en bra app för att ha info om de companions jag har i spelet, ni som spelar det vet vad jag pratar om.

Ganska nytt tillskott också, men då jag äntligen har tagit tag i det här med träningen är detta en klockren app för när jag PowerWalkar eller senare även kommer börja jogga, allting blir roligare med mål och statistik där man kan se hur man utvecklas.
Endomondo gör just detta, håller koll på vart du gått/sprungit, deltider, hastighet mm mm

Står för all min musik, detta är SONY's svar på Spotify, mer än 15'000'000 låtar och den har än så länge hittat allt jag letat efter, Lite långsammare än vad Spotify är, och kanske inte lika enkel att använda än så länge, men då jag är en SONY patriot och även jobbar där så känns det bättre att använda de tjänster vi har än någon konkurerande, och jag trivs med MU, då jag har det på min PS3a min tablet, min dator och min mobil.

Används i mitt egna företag, för att helt enkelt ha en automatisk körjournal som sparar min resor med tripmätare, körd sträcka och en kommentar till det, enkelt men precis det som behövs.

då jag gillar att leka med TimeLaps videos och göra egna så använder jag denna appen i mobile, enkel smidig och resultat blir bra, om man vet vad man ska "filmar"

Köper och säljer mycket på tradera så är denna klockren, full koll på alla mina auktioner, när de går ut, ger mig varningar på det jag har bud på så jag inte missar utan kan i sista sekund gå in och lägga ett slutbud för att vinna mm mm

Har full översikt över mina konton, mitt bensinkort, payson mm här, kan se hur mkt pengar där finns enkelt och smidigt, det enda jag itne kan göra är transaktioner via denna appen.

Mest för att följa andras fotobloggar, men lägger även upp mina egna bilder där.

Full kontroll över min Google Drive, har mina dokument, viktiga filer mm i molnet och kommer på så vis åt dem oavsett var jag är, kan enkelt öppna ett dokument i mobilen och redigera det, för att sedan fortsätta på datorn eller min tablet, Älskar molntjänster, det gör mig overoende om något händer med min Hårdvara, då jag vet att det som inte går ersätta alltid finns kvar. byter jag dator slipper jag bekymret med backup, jag slipper oroa mig för att lägga saker på en USB sticka när jag ska någonstans, för det är bara att logga in på mitt google konto så finns det där.

Snabba enkla anteckningar som följer mig var jag än är, samma sak här, en ren molntjänst så hittar jag något på nätet så klickar jag enkelt på spara till Evernote, sen kan jag enkelt öppna det var jag än är.
Eller ha tillgång till min ToDo Lista var jag än är t.ex. det enda som sätter begränsningar är din fantasi.
Jag som t.ex. gillar öl, och provar mycket nya sorter, hittar jag en jag gillar så går jag snabbt in i min Evernote och läggar upp en bild på ölen så sparas den bland övriga, och jag kan enkelt skriva en anteckning om den.

Moderna av Molnlagring, bjud in fler och få mer egen plats, själv har jag nu 8GB av lagring i molnet.
och Dropbox har nu en fantastisk funktion jag älskar, tar jag en bild så sparas den direkt till Dropbox, så blir jag av med mobilen så blir jag inte av med mina foto. plus att istället för att koppla in mobilen och sedan tanka ner dom till min dator eller liknande när jag behöver dom, så bara öppnar jag min Dropbox mapp på datorn och så ligger alla bilder där direkt.

Detta är lite av de Appar som jag använder regelbundet och som är ovärderliga för mig
det bästa av allt alla av dessa ovan är gratis, men de ger mig så mycket mer och efter så pass mycket användning hade jag inte tvekat att betala för dessa idag.

No comments:

Post a Comment