Tuesday, July 24, 2012

Youtube för mig

Youtube har för mig blivit dels min Nyhetskanal
jag väljer själv vilka kanaler jag vill följa och vad jag vill se för nyheter, det är enkla korta klipp på 3-5 upp till 15 minuter långa, aldeles lagom tycker jag.
Själv har jag ett par kanaler från IGN, lite Android nyheter, Mobile Review mm
och letar jag efter något specifikt så finns det också såklart, allt finns på Youtube, man måste bara veta vad man letar efter.
Samtidigt så är det ett smidigt verktyg att ha tillgång till egna videoklipp, dels lägger jag upp klipp som man bara kan se om man specifikt får länken av mig, Bra när jag t.ex. filma Michelle, eller något annat jag vill dela med mig av till familjen, då filmar jag lägger upp det på Youtube och skickar länken till dom enkelt och smidigt.
Sen så tycker jag om att leka med min mobil, gör en del Timelaps t.ex. eller provar vår vattentåliga mobiler till dess gränser lite granna.
Vill ni se vad jag lagt upp på Youtube kan ni enkelt göra det via min kanal här
http://www.youtube.com/user/tborglin/videos
skriv gärna en kommentar, och klicka på tumme upp mina klipp.
och är där reklam på dom som ni gillar, klicka på reklamen vet jag.
oavsett, youtube har för mig gått från något man letade upp roliga klipp och annat trams på till att bli något vettigt som jag använder nästan dagligen för information mm.

No comments:

Post a Comment