Monday, February 4, 2013

Ödet eller slumpen

Gör ni som jag och ibland funderar över om det är ödet eller slumpen som orsakar vissa saker.
Själv vet jag inte alltid, jag brukar alltid säga att "Allting sker av en anledning"
Nästan allting som händer är en reaktion på något annat som hänt.
Det senaste fallet som på vissa plan fått mig att fundera är..... (Ska se om jag kan få ut det i skrift från min lätt röriga hjärna)
Jag hade inte träffat sara om jag inte hade börjat umgås och festa med min kusin stephanie igen, och jag hade inte börjat umgås så regelbundet och ha så bra kontakt igen med henne om det inte varit för farmors begravning.
Så för att börja Historien ett par månader bakåt i tiden.
Jag åkte upp till min Farmors begravning i stockholm, och för att ha någonstans att sova så frågade jag min kusin Stephanie om jag kunde sova hos henne.
Vi har väl haft sporadisk kontakt innan dess, typ 2-3 gånger om året har vi ringt eller pratat på FB, mest hej, hur är det med dej varianten.
Men i varje fall så bodde jag hos henne den där helgen, och då passade vi på att gå ut och äta gott, dricka gott och parta lite granna, för att ha kul tillsammans och få tankarna på annat efter begravningen.
Men det bästa är att vi fick väldigt bra kontakt, så redan då bestämde vi att jag skulle komma upp snart igen, och då ta syrran med mig.
Syrran skulle bo hos Stephanie, så jag behövde ha någon annanstans att bo, vilket resulterade att jag frågade Sara, en vän till mig, endast träffat henne 2 gånger innan och även vi hade lite sporadisk kontakt på Facebook sista tiden. lite småflirtig emellanåt kanske.
Veckorna gick och det blev dags att åka upp, men tyvärr så kunde syrran inte följa med, men jag bestämde mig för att ändå bo hos Sara istället för hos kusinen.
Blev givetvis utgång och partande med Sara ena kvällen, och med kusinen andra kvällen, och sista kvällen så blev det mycket mys med just Sara, samt även släktmiddag, jag var då fortfarande bara en vän.
Men utan tvekan tycke uppstod och det var väldigt mysigt och trevligt den där helgen.
vi chattade nästan regelbundet efter det, och sen väldigt hastigt nära inpå nyår så bestämde vi att jag och prinsessan skulle åka upp där och fira nyår med Sara och hennes barn.
och idag ångrar jag inte en sekund att jag frågade om jag kunde bo hos henne.
Men det är väldigt många tillfällen där om bara en enda sak hade ändrats hade jag idag inte träffat och kunnat kalla henne för min underbara flickvän.
Då kan man lätta ställa sig frågan, var det ödet eller en rad med slumpartade händelser som ledde fram till detta?

No comments:

Post a Comment