Monday, November 16, 2015

Är jag jobbig

Är jag en besvärlig förälder när jag ifrågasätter, när jag inte bara godtar och när jag blir irriterad för att de hela tiden kalla min dotters diagnos för en "funktionsnedsättning"?

Jag anser inte att ADHD är en funktionsnedsättning eller ett funktionshinder, jag kämpar för allt vad jag kan för att min dotter ska se det som en fördel, en styrka. jag anser att ADHD är en funktionssstyrka.
Alla här i vår värld som har tagit vårt samhälle framåt, de som vågar se utanför våra normer, och som gör saker annorlunda, som tänker, som är rastlösa, och använder sin energi till att skapa.
Musik, uppfinningar, tavlor och allt annat som tagit oss från stenålder och till den tid vi är idag.
Inte är det alla de som är våra normala, som följer våra normer, som inte gör något annorlunda, och som accepterar.
Så varför är det då så svårt att istället för att se det som en nedsättning så hjälp dom att utnyttja sin fulla kapacitet?

en förälder som vågar gå mot strömmen och som antagligen själv har någon diagnos, och om jag har det så är jag stolt över den.

No comments:

Post a Comment